'

Hade lite av en nära-döden-upplevelse förut på min väg ner mot stan.


Jag ska korsa en gata, och stannar först för att se så det inte kommer en bil (vissa har ju förmågan att bara knalla rakt ut i vägen och skiter i bilarna) och jag såg ingen. Halvvägs över kommer en brud i en bil i världens fart, och det är inte många centimeter ifrån att jag blir påkörd. Hon slår på en tvärnit, jag skyndar mig över och i nästan stund kör hon i full fart rakt ut i korsningen utan att ses sig för, eller ens tänka på att trycka på bromsen, då det är väldigt skymd sikt där. Detta resulterar i att denna tjej kör rakt in i sidan på bilen som kommer åkandes från vänster i korsningen.  Mitt hjärta hade redan stuckit iväg och satt inte längre där det skulle sitta, och av nån anledning gick jag bara där ifrån. Blev väl nån slags chock skulle jag tro. Tror allt gick relativt bra med de andra inblandade iallafall. 


Men detta satt igång min hjärna rejält. Livet kan verkligen ta slut vilken dag, minut, sekund som helst (ja nu kanske jag låter väldigt dramatisk). Man kan aldrig vara säker på vad som kommer hända en under en dag, man lever ständigt i ovisshet när det gäller ens liv. Varför då inte bara ta hand om varandra? Dom som betyder, eller som nångång har betytt något för dig...visa det! Skit i bråk och annat tjaffs, för det kommer den dagen då man kommer ångra ihjäl sig om något skulle hända en människa som står en nära. Älska varandra och låt människor få veta det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0