3 januari 2012

De första dagarna på nya året har varit väldigt stillsamma. Jag har mest bara varit hemma, vilket är jäkligt skönt ibland. Igår så fick jag ju ordning på lite grejer här hemma, och tänkte fortsätta med resten till helgen då jag har planer på att lägga mer tid för vännerna i veckan :)  Så idag ska jag träffa Patrik, och sedan ska vi nog vidare hem till Lina och gänget. Imorgon fyller Patrik år, så då blir det nog kanske att umgås med honom en stund, torsdag har jag fika-dejt på Zarah på Kupolen på dagen och senare på eftermiddagen så blir det till att träffa min snygg-tjäääj Jaana.  Så fredag - söndag ska det slipas, spacklas och målas i resten av lägenheten så det bli klart. Funderar på om jag skulle flytta katterna någonstans under tiden med tanke på allt damm som blir. Vet ju hur jag själv har varit nu,- ont i halsen och näsan, hostig pga slipdamm -.- 


Anyway. Kom och tänka på om jag har något nyårslöfte för det här året när jag kikade in på Zarahs blogg. 
Och ja, jag har väl iallafall två stycken som ska hållas.


1. I slutet av januari nu så kommer vi (jag och Z) införskaffa oss varsit gymkort på 24fitness. Med tanke på att det är öppet dygnet runt så har vi all tid i världen. Och dessutom finns det inte plats för dåliga bortförklaringar eller liknande, utan nu får det bli att få en sundare kropp. Visst, jag är inte överviktigt eller något, men min kropp orkar ingenting och den är helt ur balans. Dessutom MÅSTE jag börja äta normalt, inte bara en gång om dagen eller inte alls. 

2. Sluta röka. Ja ja, så många gånger folk hört en säga det. Men jag måste verkligen nu...eller jag borde gjort det för länge sen då jag nästan hostar upp mina lungor. Det gör ont, det kostar onödiga pengar och ja, man stinker faktiskt. Jag orkar inte alls lika mycket som förr. Så nu måste det bli allvar med detta.

Kommentarer
Postat av: CuddlyCake

Att sluta rökare blir säkert lite lättare om du börjar springa på ett rullband eller ngt någon gång i veckan ;) andas in lite FRISK luft! höhö

2012-01-03 @ 15:30:18
URL: http://cuddlycake.se/blogg
Postat av: Johänni

blev ju dock inte lättare när jag var ute o sprang och powerwalka mycket i höstas ;P så får väl se! haha

2012-01-03 @ 21:41:23
URL: http://johannalinneasteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0