5 september 2011 - FML!

Vaknade upp i morse och mådde inte som en kung om man säger så. Vräkte i mig lite panodil, tog en dusch och sedan stressade iväg till skolan. Inte lätt att gå i en rask takt, när näsan är helt igen täppt och man knappt får någon luft.

Så tack till den elaka (nämer inga namn!!) som gav mig en förkyldning med halsont och snuva. Jag är inte den som ofta är sjuk, men får jag en förkyldning såhär inpå hösten, så betyder det att den årliga öroninflammationen medföljer. Så efter första lektionen nu på morgonen, så bestämde jag mig för att gå hem och vila istället. Penecillin är inget som är nödvändigt för min del (öronbarn...typ 40 öroninflammationer i mitt liv so far..) då trummhinnan läker hål efter ett par timmar och värken släpper. Men just nu så hör jag knappt på örat och det gör så brutalt ont.
Blir vila, mer panodil och film för min del idag, hoppas även på att kunna somna ett par timmar. Lite jobbigt när man varken kan ligga eller stå eftersom de inte finns nån position som är skön nog. Men ska försöka ligga på ond-örat ner mot kudden så det blir varmt och som sagt, om några timmar spricker trummhinnan och allt är över! Synd bara att det är sån tid emellan innan det blir bra -.-



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0