Dreams.

Jag minns ofta vad jag drömmer, och ibland är det väldigt lustiga saker! Tänkte dea med mig av rn sjuk dröm jag hade förut.   (Läs om du vill, långt)

Förut så somnade jag i soffan en stund och under den lilla stund jag sov, så drömde jag något riktigt knäppt.
Jag minns inte i detalj, det gör man aldrig...men det jag kommer ihåg är att: Jag sitter på Af, med en matlåda och äter i en fotölj. Det är skumt ljus inne i lokalen och runt om i en cirkel, så sitter det massa andra människor. En tant ska in genom en dörr och lägger sig mer eller mindre på mig för att låsa upp dörren, vilket resulterar i att hon får mat i håret. Det går en stund och helt plötsligt så kommer det en äldre man som börjar prata om skola, och jag blir arg av någon anledning ,för jag är ju inte där för att prata om skola!

Helt plötsligt, är det det helt annat folk som sitter runt mig, Rambo (katten hos mamma och pappa) hoppar upp på min axel. Mitt emot mig sitter Per Oskarsson (skådespelaren som dog i branden), han tar Rambo och sätter honom i sin hand, och så vrider han nacken av honom!!! Rambo blir till en annan katt, en svart och folk omkring mig gråter.

Jag är i en skog, och jag träffar en kille som kan återuppliva människor och jag får träffa folk i min närhet som gått bort. Det finns älvor i skogen och jag känner hur mina ögon sticker av trötthet, lite som när man vaknar för tidigt en morgon.

Nu kommer vi till den extemt sjuka delen av drömmen; Under hela tiden jag drömmer så känner jag känslan av att vara karatefull.
På nåt sätt träffar jag 3 killar, för mig helt okända, och vi drar ihop en fest hemma hos Roland och Gunnel (dom bor i Köping). Min moster Chrystel är med mig och jag minns att vi äter grillad bacon på altanen tillsammans med dessa killar. Efter baconen, så blir känslan av att vara full ännu värre! Som att jag tagit dom roligaste svampar någonsin, haha. Jag har ingen kontroll och jag vet att det är nu allt kommer spåra, jag komme inte minnas något.
Jag vaknar upp nästa dag, har fortfarande fyllekänslan och allt är suddigt och snurrar. Panik i hela kroppen,  min telefon är borta och en linjal? Huset ser förjävligt ut och jag försöker desperat hitta killarna som hade varit där kvällen innan. Jag försöker även återfå små minnesluckor så jag vet vad som hänt under kvällen.
Saker och ting händer  i drömmen,men inget jag minns nu. Anyway, jag har ett behov av att komma till en ö! Det är kväll och i nån sjö hittar jag Tove,Phille och en tjej till som precis ska åka iväg med en båt, så jag ber om lift.
Båten är lite och vi får knappt plats. Phille börjar burna runt i cirklar på vattnet och jag känner hur både jag och min väska är på väg att ramla ur, så jag får panik och ber han sluta. Vi kommer till ön är jag träffar Mimmi. Hon ringer upp en av killarna (har sparat nummer som "nummer1, telefon2" osv) Mimmi pratar med han coh när hon ska ge över luren till mig så lägger han på. Jag vet inte varför jag var tvungen att prata med han och jag vet att jag stördes av allt liv från barn och musik på ön. Det börjar blåsa massor, Chrystel mms:ar (jag har fått tag på en annan lur) en video på kottar som ligger över deras altan, haha. Jag går ner på standen igen, försöker få kontakt med en dyngrak Tove som står i båten och öser vatten, Phille står och skryter om sina gula shorts och Ellen pratar i lurn med sin katt. Tove ignorerar mig och när jag skriker på henne en sista gång så kollar hon på mig med en läskigt tom blick.

Jag är tillbaka i huset, jag känner fortfarande känslan av onykterhet och ögonen svider. Sakta men säkert vaknar jag och det känns som att....allt detta jag drömde, precis hände. Lagom läskigt känsla att vakna upp till!
Hahah, sjuk dröm som sagt. Vet att jag ibland kan drömma annat lustigt och att jag igenom hela drömmen, har trötta, svidanade ögon..så jag ser aldrig riktigt vad det är som händer och jag försöker förjäves gnugga tröttheten ur ögonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0