1:a juli 2011

Tjenixen!

Vet ni vad jag gör? Jo jag ligger fortfarande i sängen. Har inte funnit motivationen till att varken komma in i duschen, klä på mig, fixa, städa eller diska. Och klockan närmar sig 14:30!!!
Dåligt väder idag med, vilket faktiskt är rätt skönt efter dessa dagar med extrem hetta. Sverigevädret kan aldrig liksom bara va lite lagom ;D

Jahopp, redan första juli idag då! Som alltid så går sommarmånaderna så snabbt, och det känns som man inte hinner med allt man skulle vilja göra.
Finns ju en del inplanerat, så hoppas på bra väder så man kan åka iväg :)


Annars då? Jorå, jag lever. Dock så har jag inlett "svälta-shenzi-1 till 2 dagar-projektet". Hon får alltså inte äta någon mat på en till två dagar, endast få i sig vätska. Det beror på att hon måste tömmma ur magen på allt innehåll, så vi sedan kan börja om med maten sakta men säkert. Magen är inte riktgit så illa som för några dagar sen, men det vägrar bli fast form på't liksom. Så då får vi se om detta kan hjälpa, och om inte, ja då väntar ett veterinärbesök. Skönt ändå att hon är pigg och busig fortfarande och visa inga tecken på sjukdom.
När vi ändå är inne på sjuka djur, så fick jag en tråkig nyhet av min mor tidigare idag. Våran "lilla ponny" Nordman (stor nordsvensk på 16 år) har fått fång! Vet. hade varit ute idag, så nu ska han gå på smärtstillande i 10 dagar. Med tanke på hur stor han är så är det ju inga små doser han ska ha heller. Våran lilla plutt, vi får hoppas det inte blir värre! ♥

Våran älskling på bete förra sommaren. Och nej, denna häst är inte fet som jag hört från vissa. Han är stor, det har han alltid varit, och är nomalviktig.

Aja, kanske dags för mig att börja ta tag i min dag!  Hälsa till satan, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0