Skräckupplevelse!

Måste bara berätta en lite rolig sak som inträffade när vi var på middag hos farmor häromdagen.
Vi har precis käkat klart, sitter och pratar lite och farmor går iväg en sväng. Hon kommer tillbaka med en Silja Line påse och räcker över den till mig med ett riktigt belåtet leénde.
Jag borde förstått redan då att det var något lurt på G! Haha.

Öppnar iallafall påsen, ser nåt gosdjurlikande ligga där i med RYGGEN vänd mot mig. Jag säger lite väl tidigt "Tack farmor" i tron om att det var nåt sött. Så fel jag hade...
Jag vänder upp pälsbollen i påsen mot mig och vems ansikte möts jag av?! Jo, MORRAN!

För er som inte vet så är Morran nåt äckel som glider runt i Mumindalen. Som liten låg hon på top 3 av mina värsta fiender, fanns verkligen inget läskigare än clowner, dockor och så Morran. Hon både ser och låter dum ut! Liksom, man förstår inte vad hon säger. Är hon är, glad, ledsen?! Med ett creepy leénde bredare än något annat. Förvirrande och där av min rädsla. Jag har iallafall berättat detta för min farmor och även faster och dom var väl medvetna om att jag inte vill ha med Morran att göra!!Åter till påsen...

Då jag sitter öga mot öga med Morran så slängs hon er i påsen igen, åker en bit över bordet och jag sitter och tjuter/skrattar samtidigt som jag försöker få fram hur elak farmor är, haha :D
Farmor har då alltså på kryssningen sprungit på denna Morran-nyckelring och tänkt på mej (skulle inte bli förvånad om hon verkligen gick på storjakt efter Morran -.-)

Det enda min farmor hade att säga när jag lugnat mig var: Ja, det krävs en sån här upplevelse för att du ska komma över't! :D




Måste väl ändå påstå att vi efter denna skräckupplevelse kommer helt ok överens! Hon vaktar mina nycklar men hon få tusan bo i jackfickan, hon ska inte komma och tro att vi kan va bästisar än på ett tag. Jäkla Morran ♥

Kommentarer
Postat av: din "bästa" faster ;P

Ska hela sanningen fram så är det nog mig du ska skylla på....

Jag hitta dem på båten, och sa då lite ironiskt till mamma: "Haha, en sån här skulle Johanna ha!"

Jag tyckte hon va så söt, så jag köpte en.

Sen ser jag att mamma tagit en också o ska betala efter mig. "Bäst jag tar en till Johanna också." ;)



Så det är inte helt mammas fel iaf.

Du skulle se mina teburkar jag köpte med!!

Svarta och fina....med Morran på... ;P

2011-02-23 @ 21:04:25
Postat av: Johanna

Haha ok :D Jag och Morran kommer rätt bra överens nu ;D hahah

2011-02-23 @ 21:43:11
URL: http://johannalinneasteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0