Operation Hemlös!

Japp, nu känner jag att jag måste göra något för denna stackars man som bor under trappen längst ner.
Mötte honom förut runt 10-tiden när jag skulle hämta upp all tvätt. När jag kommer ner och ska in genom källardörren så står han där och tar på sig mössa, jacka skor osv för att hålla sig varm för dagen. Mötte hans blick och gav han ett leénde men nae, inget mer än ett par tveksamma ögon från han. Kände direkt hur jag fick en klump i magen! Att man ska behöva bo i ett trapphus, under en trappa, ha tidningar som säng och äta från de sopor som folk ställer vid dörren...INGEN ska behöva leva så.

Jag vill göra något men vet inte riktigt vad. Ge honom mat? Han kan bli tacksam samtidigt som han kanske är en sån som inte vill ha någon sympati alls. Hur vet jag att han inte valt detta själv? Att han bara söker sig till ett varmare ställe under natten? Vad gör han på dagarna? Ja, finns tusen frågor. Känner iallafall att jag vill göra något, hjälpa han på något sätt, om han nu vill. Är det rätt eller fel av mig att ens lägga mig i hans levnadssituation?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0