Dag 5

Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag idag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Mina syskon
Dag 07 – Ett ögonblick
Dag 08 – I min handväska
Dag 09 – Min favoritfödelsedag
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Platser jag besökt
Dag 12 – Min bästa vän
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min dag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Finns nog inget bra svar på den frågan.
Har dock en jäkligt bra exempel på vad kärlek kan vara; Mina föräldrar.
Dom har varit tillsammans i snart 14 år och lyckligt gifta i 13! Det är väldigt sällan dom bråkar (visst kan man ha olika åskit om saker), dom är mer eller mindre nykära varenda dag, gör saker tillsammans och ah, har inte tröttnat en sekund på varandra. Man kan säga att dom är min förebild inom kääärlek.

För mig just nu är kärlek något...jobbigt? Det ser inte alls ut som jag vill.
Kan vara för att jag är för krävande, eller för att vi inte vill detsamma.

Kärlek kan vara att bara finns där för någon, utan att man bett människan. Det kan vara spontana gulliga sms, små lappar med ett litet sött meddelande på i jackfickan, att lyssna på någon, en puss i pannan...ja det kan vara så otroligt mycket, och oftast så är det något fint! Dock saknar jag själva kärleken, känns lite som att saker går på rutin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0