30 dagar, specifika ämnen – Dag 1

Gör som alla andra, följer strömmen.

Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag idag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Mina syskon
Dag 07 – Ett ögonblick
Dag 08 – I min handväska
Dag 09 – Min favoritfödelsedag
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Platser jag besökt
Dag 12 – Min bästa vän
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min dag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Den nakna sannigen om mig, Johanna Linneá Steen, min syn på mig själv. Snart 21 år bosatt i Norrköping nära det fina området Kneippen.

Jag är komplicerad, på det flesta sätt. Ett exempel är att jag är konflikträdd, men är den som letar bråk om vardagen blir för tråkg.
Jag har en konstig syn på livet, jag tror att allt som händer på film, händer i verkligheten.
Jag är väl inte mer än bara en vanlig människa egentligen, med vissa undantag för att kunna vara jäkligt svår.
Släpper gärna inte in folk nära inpå mig, men dom som finns här älskar jag obeskrivligt.
Jag har kontrollbehov, saker och ting ska göras på mitt sätt. Jag är fruktansvärt dålig på att ljuga, så att
vara brutalt ärlig vissa stunder är nog mer jag och just därför kan jag uppfattas som elak!
Har en väldigt stark vilja och kan stundvis vara riktigt envis vilket jag tackar min kära pappa för ;)

Jag är en väldigt spontan människa, det är sällan jag planerar saker eftersom saker och
ting aldrig blir som man tänkt. Öppen, utåtriktad, glad och ibland lite för överenergisk.
Är vissa stunder väldigt social, men kan samtidigt bara stänga ute omvärlden för att bara få vara för mig själv.
Håller hårt i mitt förflutna, men utsluter vissa delar. Lever för det mesta i nuet och tar varje dag som den kommer.
Jättedåligt morgonhumör, blir grinig och elak när min mage skriker efter mat, beter mig som ett as vissa stunder, både mot vänner och mina älskade man. Jag är otroligt glad över att han fortfarande älskar mig, precis som jag är, trots att vi stundvis inte velat veta av varann.
Jag försöker alltid till mitt yttersta att vara en bra och förstående vän, en som alltid finns där men uppenbarligen så lyckas man inte i alla lägen. Jag bryr mig mer om min omgivning än om mig själv helt enkelt.
Har begått misstag i mitt liv, men oftast har dom bara gjort mig starkare.
Tro nu inte att jag är den mest dysfunktionella och tragiska människa på denna jord, jag är så jäkla mycket mer.
I rätt sällskap är jag en riktigt kul figur, får folk att skratta och älskar livet..precis som det är! Även jag har mina fina sidor, om du inte läser mellan raderna.



Kommentarer
Postat av: din "bästa" faster ;P

Jag älskar dig precis som du är Johanna. :) <3

2011-04-23 @ 00:16:15
Postat av: Johanna

Tack bästa faster <3

2011-04-23 @ 00:23:45
URL: http://johannalinneasteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0