Session 9


Obehaglig film. Inte som alla andra skräckfilmer med kött, blod och spöken. Och att den är inspelad på ett riktigt mentalsjukhus gör det hela lite mer creepy. Danvers Asylum. Du kommer få tänka lite och du kommer känna obehaget komma krypandes. Jag och Patrik har nog aldrig suttit så tysta som vi gjorde under denna film någonsin.


Danvers Asylum där filmen är inspelad. Det mest omtalade och övergivna mentalsjukhuset som finns. Hit skickades enbart obotliga människor med de förmodligen allvarligaste psykiska störningarna.
Kolla här för fler bilder inuti själva sjukhuset. (Bläddra ner till du kommer till "Mentalsjukhuset i Danvers") Jag tycker sånt här är ashäftigt. Dock hade jag nog inte velat sätta min fot där inne. Synd att det revs 2006 ändå, det finns nog en hel del historia om detta mentalsjukhus.
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Emil

Är den värd att se kanske? :D

2010-11-15 @ 18:35:52
URL: http://hannaochemil.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0