Ridtur med Mimmi.

Oh min kropp är helt sluuuut, men humöret är verkligen på topp efter en underbar eftermiddag!

Följde ju med Mimmi ut till hennes stall tidigare idag för en ridtur. Hon på sin Dixy och jag fick låna en sån underbar häst vid namn Noblesse!
Jag har känt mig lite osäker på hästryggen efter det som hände för länge sen, men med henne kändes det annorlunda. Hon lyssnade på minsta lilla, gick i sin egna lugna takt och bara va. Inga problem alls.
Fick förtroende för henne direkt, myshästen (:
Härligast av allt var nog gräsrakan där vi satt av i galopp hela sträckan fram och tillbaka. Kände ingen som helst oro över att nåt skulle hända, hon var pigg och framåt och fy tusan så härligt det var!
Det busigaste den hästen kan göra är att byta galopp, haha annars gör hon ingenting =D
22 år gammal men pigg som en unghäst.

 
Jag och vackra Nobban (:


Ja, lite suddigt. Mysiga skogsvägen vi red.


Haha Mimmi och hennes pojke (:


En trött, svettig men jättevacker Noblesse (:

Efteråt så mockade vi och fixade massor.  Kan ju lova att jag saknar att spendera tid i ett stall.
Tog även ut dom så dom fick beta i ca 30 minuter (:
Tack för en kanondag! <3

L
ove J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0