Jävla helvetes snö !

Mamma skulle ju iväg och jobba vid klockan 9 förut, så när jag gick ut för att vattna hästarna så såg jag henne åka iväg. Men hon kom tydligen inte mer än halvvägs ut från deras väg såg jag när jag var klar med djuren.
Deras väg blir inte plogad så ofta och dom har inget dom kan ploga med själv, och när det blåser så driver vägen igen eftersom det är så öppet och snön från gärdet brevid vägen skapar vääldigt stora vallar.
Sååå, mamma backa in bilen igen, sen så gjorde vi vårat bästa för att få bort den jävla snön. Hon skotta och jag låg och rulla runt och försökte gräva borta vallarna, dock utan det bästa resultatet. Men jag tog över skottningen medans mamma gick in och bytte om ( blev blöt när hon fick gärva loss bilen ) Så jag hann väl iaf få bort en sträcka på 5 meter med tjock jäkla snö.

Vi lyckades !
Mamma trampa gasen i botten och kom till slut ut på stora vägen så hon kunde komma iväg och jobba (:


Kanske inte ser så farligt ut, men tusan vad snö det är !


Hon är så duktig ! (:

Nu ska jag ta en sväng i solen med hundarna så dom får busa av sig.

Puss&Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0