Jag älskar mig själv !

Eller kanske inte , men ibland borde jag det när jag gör saker.
Har nyss precis blivit klar med den kontrafaktiska övningen vi skulle göra i Historian och jag är helnöjd !
Det är inte det att jag inte kan, det är att jag är så fruktansvärt lat vissa gånger och gärna drar ut lite extra på saker och ting. Men när jag bara sätter mgi ner och hittat lite motivation och konsentration så är en uppgift snabbt avklarad (:
Jag skulle skriva om ; Vad hade hänt om Amerika inte upptäckts av Européerna ?
Att då skriva en liten text om hur historien verkligen såg ut och sen tänka " Tänk om..."  ska väl inte vara så svårt som jag får det att verka ? Klart det inte var, det har bara inte funnits lust till det.
Men nu, efter en timme så är jag äntligen klar och jag kan känna mig nöjd med mig själv.
Och när jag ändå är inne på skolan så kan jag väl få skryta lite med pappret jag fick häromdan där jag fick se att jag inte har en enda IG-varning ?!  Fatta hur glad jag blev.
Har inte lagt ner någon som helst tid eller enerig på skolan de senaste åren så 1-2 betyg är bara IG eller S rakt igenom. Att jag nu kämpat på i 3:an och ligger på G i allt gör mig faktiskt stolt över mig själv. Och ni kanske inte tycker detta är något speciellt, men för mig är det verkligen det. Att sätta mig ner hemma för att göra klart 1-2 uppgifter och känna mgi nöjd med det är guld värt. Jag skryter inte, jag vill bara bevisa för dom som inte trodde på mig att jag faktiskt kan.
Jag kunde ha droppat skolan när som, redan i 1:an... men jag är inte den som ger upp (:

Nu ska jag lägga mig i ett riktigt varmt bubbelbad med Äskling, det är jag värd (:
Puss&Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0