Aldrig mer SJ vintertid.

Igår var jag arg, riktigt suuur !
Men först den bra delen.

Åkte ju hem från mamma och pappa igår sorligt nog.
Eftersom pappa skulle på en läkarundersökning i Eskilstuna så bestämmde vi att jag skulle ta tåget därifrån med eftersom det inte blir några byten ner till Norrköping då (:
Så vi åkte dit, pappa gjorde sitt medans jag och mamma försökte hitta en vettig parkeringsplats i en stad med alldeles för mycket bussar, haha ! Gick bra till slut.
Sedan blev det Donken foshoooo. Alla var svinhungriga så maten förvann ganska så fort och efter Donken var det dags för oss att försöka hitta till tågstation. Blev världens asgarv när vi insåg att vi var typ ett kvarter ifrån som GPS:en visa.
Vi knalla upp till mitt spår och stog och vänta. Blev massa prat och skratt, älskar't !
När tåget väl kom blev det kramkalas och kindpussar och jag gick in med gråten i halsen på tåget, kändes inte bra att åka därifrån.


Älskar er <3
Saknar redan.


Men det är nu jag kommer till den tråkiga biten.
Tåget var försenat såklart till E-tuna, fast bara 11 minnuter.
Tåget börjar rulla mot Flen och jag kände att det var så skönt att det bara skulle ta 1 h och 17 min hem ca.
Meeen som vanligt så äre det npgot som ska krångla. Så i det där jääävla Hälleforsnäs så blir vi stående ( det blev vi på vägen upp också när jag åkte) först sa tom att det bara var tågmöte, så det skulel bara passera. Meeen sen blir vi stående då tåget inte ville starta igen. Det tog dom EN jäkla timme att komma fra mtill att oljepumpen på tåget hade pajjat...
Så dom kom på en lösning tillslut, vi skulle hoppa på mötande tåg mot E-tuna igen och åka tillbaka till stationen alltså. Mitt ute i ingenstans får vi försöka klättra in i det andra tåget som stanna till, åka 10 min mot station för att sen sätta oss på en buss som skulle ta oss hem.
Vi kom till Flen,en tråkig och  ful stad, vi kom till K-holm, inte mycket mer spännande där och tillsluuuut, Norrköping !  Jag kom hem 2½ timme senare än planerat, klockan tolv inatt... men hem kom jag iaf. 
Så jag har dragit en slutsats ; Aldrig mer SJ vintertid !  

Väl hemma möttes jag av min fina Patrik.
Blev puss och kramkalas och vi stog bara och log mot varann.
Vill aldrig mer behöva sakna han så mycket som jag gjort den vecka jag varit borta.
Hade även köpt en katt-tunnel till Esmet som hon äälskar, helt galen blir hon (:
Vi åt och kröp sen ner i sängen, och det kändes så underbart att få ha honom tätt intill igen.

Puss&Kram


Kommentarer
Postat av: carola

så söta vi är <3 Saknar dig massor...

2010-03-03 @ 18:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0